2010. július 18., vasárnap

Krisztus tettei - a krisztusi emberek tettei

Hallelujah! Most lett számomra világos a lent idézett Igerészből, hogy krisztus emberként ugyanazokat cselekedhetjük, amit Jézus is cselekedett, amikor itt járt a Földön. 

János pedig, mikor meghallotta a fogságban a Krisztus cselekedeteit (tetteit)... (Mt11:2) Mit is hallott? A vakok [újra] látnak, és a sánták [bénák] járnak; a poklosok [leprások] megtisztulnak és a siketek (némák) hallanak; a halottak föltámadnak [életre kelnek], és a (koldus)szegényeknek Evangélium [örömhír; örömüzenet] hirdettetik. (Mt 11:3-4)

Mondjátok a remegő szívűeknek: legyetek erősek, ne féljetek! Ímé, Istenetek bosszúra jő, az Isten, aki megfizet, Ő jő, és megszabadít titeket! Akkor a vakok szemei megnyílnak, és a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a sánta (és szökellni fog), és ujjong a néma nyelve, mert a pusztában víz fakad, és patakok (erednek) a kietlenben (a pusztában). (Ésa 35:4-6)

EZEK KRISZTUS (FELKENT) CSELEKEDETEI! (Ma is! Mert Ő tegnap, ma és mindörökké ugyanaz, s az Egyházában - Ecclesia = Kihívottak Gyülekezete - Ő jelen van!)

Mi pedig krisztusi (vagyis felkent) emberekként (az Ő Egyházának tagjaként) hasonlóképpen cselekedhetünk. Sőt: Bizony, bizony mondom néktek: Aki hisz én bennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én cselekeszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek. És akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban. Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt. Ján 14:12-14

Ezek a cselekedetek az igazi evangélium velejárói.

Az idézett Igerészek: 
És lőn, mikor elvégezé Jézus a tizenkét tanítványának adott utasítást, elméne onnan, hogy tanítson és prédikáljon azoknak városaiban. János pedig, mikor meghallotta a fogságban a Krisztus cselekedeteit (tetteit), elküldvén kettőt az ő tanítványai közül, Monda néki: Te vagy-é az, aki eljövendő, vagy mást várjunk? És felelvén Jézus, monda nékik: Menjetek el és jelentsétek Jánosnak, amiket hallotok és láttok: A vakok [újra] látnak, és a sánták [bénák] járnak; a poklosok [leprások] megtisztulnak és a siketek (némák) hallanak; a halottak föltámadnak [életre kelnek], és a (koldus)szegényeknek Evangélium [örömhír; örömüzenet] hirdettetik; És boldog, aki én bennem [énrajtam] meg nem botránkozik [aki el tud fogadni engem; aki miattam tőrbe nem esik, és el nem botlik]* Máté 11:1-6 

*Lukácsban ez így szól: Azon órában pedig (Jézus) sokakat (sok embert) gyógyíta meg (különféle) betegségekből (és bajokból), csapásokból, (megszabadított gonosz) tisztátalan szellemektől, és sok vaknak adá meg szeme világát (adta vissza a látását). 

Ószövetségben: Mondjátok a remegő szívűeknek: legyetek erősek, ne féljetek! Ímé, Istenetek bosszúra jő, az Isten, aki megfizet, Ő jő, és megszabadít titeket! Akkor a vakok szemei megnyílnak, és a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a sánta (és szökellni fog), és ujjong a néma nyelve, mert a pusztában víz fakad, és patakok (erednek) a kietlenben (a pusztában). Ésa. 35,4-6

Bővített Biblia szerinti idézetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése